22. juli-markering

Den 22. juli vil alle kirkene i Bamble kommune markere 10 år siden terrorangrepet på Regjeringskvartalet og Utøya. Kirkeklokkene vil ringe fra kl.12.00 til kl.12.05.

Bamble kommune - fotograf CLA

For kommunene i Grenland vil det være en minnemarkering 22. juli kl. 15:00 – 16:00 i Porsgrunn, ved minnesmerket i Rådhusamfiet (åpent for alle) m/ sang og taler. Arrangementet følger nasjonale smittetiltak.

Andre arrangementer i forbindelse med dagen i Grenland:

I Skien vil det bli en egen minnegudstjeneste i forbindelse med 10-års markeringen, etter de tragiske hendelsene i regjeringskvartalet og på Utøya. Felles gudstjeneste i Skien prosti (Siljan, Porsgrunn og Skien) i Skien kirke 22. juli kl. 1800.

Skien kirke og Østre Porsgrunn kirke vil i tillegg være åpne for besøk, for stillhet, lystenning og ro fra kl. 12 – 17. Det vil være bemanning med kompetanse til å ha en samtale, om noen ønsker det. På bibliotekene i Porsgrunn og Skien vil det også være utstillinger, med alle bøker som er kommet ut med 22. juli som tema.

Mer informasjon på hjemmesiden til Porsgrunn kommune.

Sist oppdatert: 21. september 2021