Første svømmetak er tatt

Sist oppdatert: 02. november 2021

Forrige uke slapp de første elevene ut i det nye bassenget på Grasmyr. I november åpner bademester Jørn Heiland dørene for resten av befolkningen.

- Vi jobber hektisk med noen siste detaljer som må på plass før folkebadet kan åpne, forteller Jørn.

- Samtidig driver vi med opplæring av badebetjenter og annet personell. Det er blant annet livredning i vann, førstehjelpskurs, kurs i bruk av hjertestarter, brannøvelser samt opplæring i inngangssystem og kioskdrift. Dette er helt avgjørende for å skape et trygt miljø og sikre at gjestene våre er godt ivaretatt, fortsetter han.

- Et basseng for alle

Forrige uke fikk en liten gjeng tredjeklassinger æren av å være de aller første ut i det splitter nye bassenget. Ikke en gang bademesteren selv hadde testet vannet før barneskoleelevene.

Både Jørn og svømmelærer Trond Glittum, gleder seg litt ekstra over at Bamble kommune nå har fått et eget sted å drive med den livsviktige svømmeopplæringa.

- Men det er ekstremt viktig for oss å kunne gi et godt tilbud til absolutt alle innbyggerne våre, poengterer Jørn.

- Derfor har vi investert i mange nyttige funksjoner og hjelpemidler, slik som heve-og senke-bunn i bassenget, skillevegger, samt rullestoler og seng som tåler klorvann.

Før første november satser han på å kunne åpne folkebadet. Det gleder han seg veldig til.

- Jeg håper og tror at Bamble kommune sine innbyggere vil storkose seg i vår flotte svømmehall og ønsker alle velkommen, avslutter han.

Praktisk informasjon om svømmehallen