Full fart i barnehagene

Sist oppdatert: 22. september 2021

Vi skriver september og barnehagene i Bamble kommune er godt i gang med nye prosjekter innenfor sine fokusområder.

I Grasmyr naturbarnehage jobber barna med temaet «Hvilke dyr bor i skogen?». Da er fortellingen og figurene fra «Dyrene i Hakkebakkeskogen» er et kjent og kjært verktøy.

Forrige uke kickstartet prosjektet med besøk av Bakermester Harepus, og barna fikk delta på ulike typer kakebaking i skogen. Én kilo hvetemel og én boks kanel gikk med til en av de mer eksperimentelle kakene.

Til slutt fikk barna være med å dekorere ei kake som alle fikk smake på.

Flere grupper har startet opp med egne aktiviteter relatert til prosjektet. Målet er å gi hele barnegruppen grunnleggende kunnskap om temaet. På den måten har alle har et felles utgangspunkt for lek og utvikling i det videre prosjektarbeidet.