Markering av eldredagen i Bamble

Sist oppdatert: 05. oktober 2021

Den internasjonale eldredagen er 1. oktober. Det ble feiret med middag, underholdning og gode samtaler rundt bordene i et festpyntet LIF klubbhus.

Bjørn Ole Bjørnsen fra Langesund pensjonistforening, ønsket velkommen og presenterte årets tema: «Digital rettferdighet for alle aldre». Samtidig understreket han viktigheten av å kunne samles og skape sosiale arenaer for eldre mennesker, som i stor grad har levd isolert under koronapandemien.

Både ordfører Hallgeir Kjeldal og leder for eldrerådet, Ingerid Risland, snakket varmt om Bamble kommunes fremoverlente satsing på digitale løsninger.

- Det skaper trygghet og økt livskvalitet for den eldre garde, samtidig som teknologien bidrar til å frigjøre «varme hender» i eldreomsorgen, poengterte Risland.

Rundt femti mennesker var samlet til lapskaus og lystig lag i LIF-klubbhuset i dag. Ekteparet Anne Mari og Jan Olav Kvitnes, på scenen kjent som JanMari, underholdt med kjente og kjære viser, til stor glede for de fremmøtte.

Arrangør var Langesund pensjonistforening og Clarks Minde venner, med støtte fra Bamble kommune.