Nå kan du bestille time for koronavaksinasjon

Sist oppdatert: 21. september 2021

Denne uken sender Bamble kommune SMS med tilbud om koronavaksine til alle innbyggere som er født i 1957. Mottakere av meldingen må selv ringe og bestille time.

Utover våren og sommeren innkaller vi resten av befolkningen på samme måte, etter Folkehelseinstituttets prioriteringsliste.

Bamble legesenter vaksinerer sine egne pasienter, og kaller inn disse selv. Alle andre bamblinger mellom 18-64 år, får en tekstmelding fra kommunen når det er deres tur i vaksinekøen. Disse vaksineres på Stathelle servicesenter i Falkåsveien.

I tekstmeldingen står telefonnummeret du skal ringe for å avtale time. Det blir også satt opp tidspunkt for dose to.

Vi regner med at det blir travelt på telefonlinjene de neste dagene, så det er lurt å beregne noe ventetid når du ringer oss. Bruk hele telefontiden og vurder gjerne om du kan vente til neste dag.

Vi gleder oss til å høre fra deg!

I denne filmen forteller vi deg alt du trenger å vite om hvordan du blir kontaktet, og hva du skal gjøre.

Mer informasjon om koronavaksinering finner du under den gule knappen «Korona/vaksine» på forsiden.