Skoleelev omkom

Sist oppdatert: 21. september 2021

Jenta som ble funnet i Herreelva fredag (11.06.21) døde på sykehuset i går, søndag.

Det har i dag vært minnestund på Herre skole, hvor jenta var elev.

Ordfører i Bamble kommune, Hallgeir Kjeldal, beskriver hendelsen som svært tragisk. Han understreker at det er viktig å ta vare på hverandre.

-   Det var trist å få beskjeden om at skolejenta som ble funnet i elva på fredag ikke overlevde. Mine tanker går til familien og de som sto henne nær. Jeg tenker også på elever og lærere ved Herre skole som har mistet en klassekamerat, venn og elev. I denne tiden er det viktig å stå sammen og være til stede for hverandre, sier ordføreren.

Bamble kommune har fullt fokus på å ivareta jentas familie, medelever og andre pårørende. Kommunens kriseteam er tilgjengelig for alle som trenger noen å snakke med, på telefonnummer 952 51 211.