Vaksinasjonsstatus i Bamble - uke 17

Denne uka har vi satt over 400 første-doser med koronavaksine, og alle over 65 år skal nå ha fått tilbud om vaksinering.

Hvis du er over 65 år og ikke har hørt fra oss, ta kontakt med vaksinetelefonen: 35 96 50 50, hverdager kl. 10-14.

Neste uke starter vi med vaksinering av risikogruppe 5 – det vil si alle mellom 55-64 år med underliggende sykdommer. Vi fortsetter også vaksineringen av helsearbeidere.

I Bamble kommune fikk 150 helsepersonell første dose med AstraZeneca før vaksinen ble satt på vent. I tråd med nasjonale retningslinjer, vil disse få tilbud om Pfizer-BioNTech som dose to. De det gjelder vil bli kontaktet for ny time, og kan derfor se bort fra den tidligere avtalen for andre dose.

Bamble kommune vaksinerer gjennom hele sommeren. For de som får tilbud om vaksine i dette tidsrommet, vil det være begrensede muligheter for å flytte timen. Det håper vi på forståelse for.

Sist oppdatert: 21. september 2021