Vaksinasjonsstatus i Bamble - uke 18

Sist oppdatert: 21. september 2021

I Bamble kommune har over 4000 personer fått første dose med koronavaksine. 1463 personer er fullvaksinert.

Denne uka startet vaksineringen av innbyggere under 65 år, med underliggende sykdommer. Dette gjelder omtrent 1000 personer i kommunen vår.

Når alle personer i samtlige risikogrupper er vaksinert, begynner vi med resten av befolkningen under 65 år. Dette skjer anslagsvis i løpet av juni eller tidlig i juli. Samtidig kommer vi til å åpne for timebestilling. Når det blir din tur til å bestille time for vaksinering, vil du motta en SMS fra kommunen med informasjon om hvordan du går frem.

Neste uke vil 370 bamblinger få tilbud om første vaksinedose. Uken deretter vil alle doser gå til fullvaksinering. Fra begynnelsen av juni blir leveransene til kommunen større og vaksineringen vil ta seg kraftig opp.