Vaksinasjonsstatus uke 22

Sist oppdatert: 21. september 2021

Risikogruppene har fått første dose, og vi er i gang med årskullene 1957-1964. Utenlandsstudenter kan også få koronavaksine nå.

Bamble kommune har sendt tekstmelding til alle som er født i 1957 - 1964. Disse må ringe oss for å avtale time. Har du ikke fått SMS, kontakt vaksinetelefonen: 35 96 50 50. Unntak gjelder kun listepasienter hos fastlegene Graff og Granmar – dere hører fra legekontoret.

Utenlandsstudenter i alle aldre, som har skriftlig dokumentasjon på studieplass, kan også ringe vaksinetelefonen, for å sikre seg to doser før de reiser.

I uken som gikk har vi fullvaksinert 440 innbyggere og satt mer enn 500 førstedoser. Vi fortsetter å få store leveranser fremover, så mange bamblinger i 50-årene vil motta vaksinetilbud allerede neste uke.

Vi har bemannet et større callsenter, økt kapasiteten på vaksinering og holder på med opplæring av personale som skal jobbe gjennom sommeren. På den måten er Bamble kommune godt rustet til et større vaksinetrykk fremover.