Vaksinasjonsstatus uke 9

Vaksinasjonsprogrammet i kommunen går sin gang. Her er de nyeste tallene.

Per 5. mars 2021 har 1153 personer i Bamble kommune fått første vaksinedose, mens 704 er fullvaksinert.

Denne uken har blant andre hundre av Bamble kommunes helsepersonell fått første dose med vaksinen AstraZeneca. Etter Folkehelseinstituttets anbefalinger, vil ytterligere hundre helsearbeidere få satt sin første dose neste uke. Samtidig fortsetter vaksineringen av aldersgruppen 75 – 84 år.

Det er nasjonalt sett få leveranser av Pfizer-BioNtech akkurat nå, og de fleste av disse går til å gi dose nummer to. Bamble kommune vaksinerer fortløpende og etter Folkehelseinstituttets prioriteringsliste, etter hvert som vi mottar nye doser. Du vil få beskjed av fastlegen, eller vaksinasjonsteamet i kommunen, når det er din tur i vaksinasjonskøen.

Sist oppdatert: 21. september 2021