Vaksinesenteret avvikles

Sist oppdatert: 21. september 2021

Vi er snart i mål med massevaksineringen og avvikler vaksinesenteret i Bamble kommune. Alle som ikke er fullvaksinert må ta kontakt.

Torsdag 9. september er siste mulighet for å få koronavaksine på Stathelle servicesenter. Vi forsøker derfor å få tak i alle innbyggere som fremdeles ikke er fullvaksinert, uavhengig av når de er satt opp til andre dose.

Hvis ikke vi har snakket med deg, kontakt vaksinetelefonen på 35 96 50 50 (hverdager 08.30-15.00).

Det vil være mulig å få koronavaksine via timebestilling etter uke 36. Vaksinasjon vil da foregå på utvalgte datoer og noe ventetid må påregnes.

FHI har bestemt at barn og unge mellom 12 og 15 år skal tilbys koronavaksine. Vi jobber med å få til et godt opplegg for dette, og kommer tilbake med mer informasjon.

Bamble kommune vaksinerer med Pfizer og Moderna, men prioriterer Pfizer til unge under 18 år.

Informasjonstelefonen for koronavaksine holder åpen ut september.

I Bamble kommune har nå 10 578 personer fått første vaksinedose. 9 512 er fullvaksinert.