Våre hverdagshelter

Tusen takk til Einar Tveten og Isak Wissestad

Bamble kommune har mange ansatte som har en krevende arbeidshverdag i disse koronatider.
Nyhetsbildet domineres av nyheter om koronaviruset, og vi trenger alle noen gladnyheter.
I tiden fremover ønsker vi derfor å sette fokus på det flotte arbeidet som gjøres i kommunen vår.

Våre hverdagshelter som presenteres i dag:

Einar Tveten og Isak Wissestad

Derfor er de våre hverdagshelter:

Helse og omsorg, Administrasjon og utvikling har mange hverdagshelter, spesielt i denne spesielle tiden, vil jeg si.
Isak Wissestad og Einar Tveten jobber som hjelpemiddelteknikere. De leverer ut og henter hjelpemidler til hjemmeboende. Jobben må utføres til tross for smittevernhensyn og møter med engstelige brukere.
Isak og Einar må ikle seg munnbind og hansker og kjører i hver sin bil og tar de hensyn som er nødvendige for hvert besøk de utfører.
De møter sjeldent en tilrettelagt arbeidsplass der de bringer tunge sykesenger og rullestoler ut til brukere, og må finne løsninger som passer i den enkeltes hjem hvor trapper og smale dører er dagligdags.
Ingen av de to har helsefaglig utdanning, men står i front sammen med hjemmetjenestens ansatte.

Mange hjemmeboende ser fram til den korte visitten når hjelpemiddelteknikerne kommer. Det slås av en prat, og mange er gamle kjente og har av og til besøk av Isak eller Einar til for eksempel reparasjoner av hjelpemidler.

Kari Hagane
Virksomhetsleder
Helse og omsorg, virksomhet for administrasjon og utvikling

Sist oppdatert: 21. september 2021