4. dose koronavaksine til eldre

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Personer som er 75 år eller mer anbefales en ny oppfriskningsdose med koronavaksine fra 1. juli 2022.

Det må ha gått minst fire måneder siden 3. dose.

Oppfriskningsdosen anbefales selv om du har hatt korona. Da må det være minst tre uker siden tilfriskning.

Bamble kommune vaksinerer gjennom sommeren. Vi har åpent for vaksinering uten timebestilling (drop-in) på gamle Langesund ungdomsskole følgende dager:

Torsdag 07.07 kl 09-14
Torsdag 21.07 kl 09-14
Torsdag 04.08 kl 09-14

Ny koronabølge - vis hensyn

Kommuneoverlege Anders Mølmen minner om at koronavisruset fremdeles er blant oss, og påpeker at vi akkurat nå er inne i en ny bølge.

- Selv om det ikke er noen restriksjoner eller krav om å teste seg nå, er det viktig å vise ekstra hensyn overfor sårbare grupper hvis du tror du kan være smittet, sier han.

Det er fortsatt mulig å hente gratis hurtigtester på Servicetorget på rådhuset (maks 2 stk.).

Les mer om anbefalingen av 4. vaksinedose her - FHI