Ble takket av etter 48 år

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Inger Johanne Dahl ble takket av med fine ord, gave og blomster av ordfører Hallgeir Kjeldal i dag etter en lang og lojal tjeneste i Bamble kommune.

Ja, du leste riktig. Inger Johanne Dahl har arbeidet for kommunen i 48 år(!) Vel, for en som har så god greie på tall som Inger Johanne så må det presiseres at hun har jobbet i kommunen i nesten 48 år. Hun begynte nemlig som 19-åring, rett ut fra gymnaset, i november 1974.

Har bestandig trivdes

- Jeg var jo bare heldig som kom til riktig sted første gangen jeg fikk jobb, ler Inger Johanne.

Det er ikke mange som i dag kan skryte av å ha arbeidet så lenge på én arbeidsplass, men Inger Johanne har ikke hatt behov for å se etter arbeid andre steder.

- Det er et arbeidsliv. Jeg har vært heldig som har hatt en jobb som jeg har trivdes i bestandig, og jeg har alltid vært glad for å jobbe med tall, forklarer hun.

TAKKET AV: Ordfører Hallgeir Kjeldal takket Inger Johanne Dahl for hennes innsats i kommunen gjennom 48 år. Foto: Camilla Lindgren-Aspaas

Takket for innsatsen

Ordfører Halgeir Kjeldal takket Inger Johanne i dag for hennes innsats i kommunen gjennom mange år, og ønsket henne lykke til med pensjonisttilværelsen.

- Det er jo utrolig flott! Det står kjemperespekt av at hun har stått ut med alle utfordringer fra hullkort og skrivemaskiner til dagens datamaskiner. Hun har vært med på en rivende utvikling, sa ordføreren.

- Det er kjempemorsomt å få takket av en som har jobbet så lenge i kommunen. Jeg ønsker Inger Johanne alt mulig godt i årene som pensjonist, la han til.

GODE ØNSKER: Ordfører Hallgeir Kjeldal ønsket Inger Johanne gode år nå som pensjonist. Foto: Camilla Lindgren-Aspaas

En annen tid

Inger Johanne begynte i en nyopprettet stilling som assistent omtrent samtidig med at fabrikkene ble bygget. Hun hørte da til kommunekassa og holdt til i det gamle rådhuset sammen med administrasjonen.

- Jeg hadde litt forskjellige oppgaver på lønn, kommunale avgifter og litt på skatt. Da var det ikke noe personalkontor, og det var rådmannen som måtte signere, minnes hun.

Enorm utvikling

Inger Johanne har vært med på en utrolig teknologisk utvikling i løpet av sin tid i kommunen, og har trivdes godt med stadig nye utfordringer.

- Vi var ikke mange som arbeidet der på begynnelsen og vi hadde en datasentral der vi sendte av gårde hullkort for registrering. Vi hadde ikke datamaskiner selv, men jeg husker at vi hadde noen svære regnemaskiner, forteller hun.

Vil savne kollegaer

Hun har jobbet mest med lønn i de mange årene i kommunen, og hun trodde vel ikke selv at hun kom til å være her så lenge. Noe av grunnen er nok at hun har flere gode kollegaer på lønn som hun har jobbet med i mange år.

- Jeg kommer til å savne de jeg jobber med. Det er kollegaer som jeg vil savne mest. Men alt til sin tid. Dette kom ikke som en overraskelse, sier hun.