Bli støttekontakt!

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Er du over 18 år og ønsker å hjelpe andre? Bamble kommune trenger flere støttekontakter.

En støttekontakt/fritidskontakt besøker personer som ikke kommer seg ut på egenhånd, eller som trenger hjelp med å mestre forskjellige fritidsaktiviteter. Det kan være både barn og voksne.

Hvem kan bli støttekontakt?

Du må ha fylt 18 år og kunne fremlegge politiattest. Du bør også ha sertifikat og tilgang til bil. Du trenger ingen formell kompetanse, men bør være sosialt engasjert og ha glede av å hjelpe andre mennesker.

For å skape stabilitet for brukeren, bør du kunne binde deg over en lengre periode (minst ett år). Et støttekontaktoppdrag godtgjøres per time, og innebærer som regel 3-4 timer i uken.

Noe for deg?

Vil du bli støttekontakt, eller ønsker du mer informasjon? Ta kontakt med Maria R. Nilsen i Bamble kommune på tlf. 48 16 50 25 for å avtale tid til en prat.