Denne gjengen starter showet på lørdag

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Du har kanskje ikke hørt disse spille sammen før? Nå får du sjansen! :)

KLARE FOR KONSERT: Fra venstre Steinar (vokalist/gitarist), Henning (vokalist/gitarist), Ole Martin (keyboard), Jørgen (trommer), og gitaren til Knut (som ikke ønsket for mye publisitet før konserten.)

Det nyetablerte bandet Gøns N`nevroses skal nemlig åpne Sommerhagen Live i Langesund på lørdag. Bandet er startet av brukere av Frisk Bris og når de nå er klare for sin aller første konsert, så er det ingenting å si på forventingene.

Har øvd på fritiden

-Vi kommer til å bli SVÆRE, sier trommisen Jørgen med et lurt smil.

-Jeg tror det blir gøy, sier vokalist og gitarist Steinar.

Med i bandet har de fått med seg Henning Weider som til vanlig jobber som daglig leder på Frisk Bris, og de har alle øvd på fritiden for å kunne opptre sammen.

-Vi har jo folk her som er veldig talentfull, blant annet Steinar som var den som forslo å starte et band, forklarer Henning.

Noe å satse på?

Frisk Bris er et tilbud til alle som går gjennom en vanskelig tid i livet, noe vi alle opplever før eller siden.

-Frisk Bris sin jobb er jo at folk skal få lyst til å bruke ressursene og talentene sine, og så har vi mange gode innenfor trening, arbeid, bevisstgjøring, kognitiv psykologi og mange ting, men kanskje også musikk og kultur kunne hatt en eller annen plass for å få lyst til å bruke seg selv, og komme seg videre. Vi har jo folk her som er veldig talentfulle, sier Henning.

- Nå skal vi ha denne konserten, og så er tanke litt at kanskje noen har lyst til å være mentorer for andre. Kanskje vi kan ha noen type opplæring, kanskje vi kan ha flere band, hvilken form og fasong vet jeg ikke helt enda, sier Henning.

Klarer du ikke å vente til lørdag? Her er en musikalsk smakebit.

Flinke folk

Han er klar på at han er den som er mest nybegynner av alle i bandet og at det er han som er mest nervøs av de alle.

-Men jeg digger det jo, innrømmer han. På lørdag blir kræsjdebut, ler Henning.

Han er opptatt av å formidle at Frisk Bris er for alle typer mennesker, og at de som er med i bandet er skikkelig gode på det de holder på med. Knut (som ikke vises i videoen) holder for eksempel på med en mastergrad, men er også en av gitaristene i bandet.

Trivsel - den beste terapien

-Jeg har denne uken fått flere telefoner fra foreldre som tenker at deres sønn eller datter kunne vært med i dette bandet, sier han.

Det kan altså hende at bandet blir svært på den ene eller andre måten.

-Trivsel er jo den beste terapien en kan få, sier Ole Martin som spiller keyborard.

-Det viktigste for alle oss er å ha det gøy sammen, avslutter han.