Her er vår nye kommunalsjef

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Ingrid Marie Eidsten (62) blir Bamble kommunes nye kommunalsjef samfunn.

Den nye kommunalsjefen kommer fra en stilling i Sandefjord kommune, der hun også er bosatt. Nå ser hun frem til å starte i jobben i vår kommune.

Gleder seg

- Det gleder jeg meg til. Jeg tenker at det er en spennende jobb og et spennende fagfelt å være kommunalsjef samfunn, sier hun.

Ingrid Marie har nylig vært konstituert kommunalsjef for kultur, idrett og fritid i Sandefjord kommune i 11 måneder. Nå er hun seksjonsleder for park, idrett og friluftsliv.

Bli bedre kjent med Bamble

Den nye kommunalsjefen er født og oppvokst i Larvik kommune, ikke langt fra Helgeroa.

- Minst en gang i året tar jeg båten fra Helgeroa til Langesund, men nå ser jeg frem til å bli enda bedre kjent med Bamble, og det kommunen har å by på. Bamble er jo en del av Grenlandsregionen, som jo er en folkerik og mangfoldig region.

Mange dedikerte mennesker

Den nye kommunalsjefen ser likevel mest frem til å møte menneskene her.

- Jeg ser egentlig mest frem til å bli kjent med menneskene som jeg skal samhandle med.

- Mitt inntrykk er at Bamble kommune er en organisasjon med mange dedikerte mennesker. Kommuner er generelt spennende arbeidssteder. Alle har et forhold til kommuner, uansett om det er små eller store ting som man er opptatt av, sier hun.

Bred erfaring

Ingrid Marie har bred erfaring fra offentlig forvaltning, og har også erfaring fra undervisning både som lektor og rektor fra videregående skole. Hun overtar stafettpinnen etter kommunalsjef Leidulf Aakre som går av med pensjon.

Vår nye kommunalsjef samfunn vil få en sentral rolle i å bidra til videreutviklingen av Bamble kommune som en fremtidsrettet samfunnsaktør. Kommunalområdet samfunn ivaretar et bredt spekter av oppgaver innen planlegging, samfunnsutvikling, næring og tjenesteformidling, og består av fire virksomheter: areal og miljø, eiendom, kommunalteknikk og kultur.

En erfaren og kunnskapsrik leder

Stillingen inngår i kommunedirektørens ledergruppe, og kommunalsjefen representerer kommunedirektøren i relevante folkevalgte utvalg.

Kommunedirektør Geir Håvard Bjelkemyr-Østvang er svært fornøyd med nyansettelsen.

- Jeg er glad for å ha fått om bord en erfaren og kunnskapsrik leder. Vi ser frem til at hun skal begynne hos oss, sier kommunedirektøren.

Vi ønsker Ingrid Marie Eidsten velkommen til Bamble kommune! :)