Mange ville møte Bjørnis

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Lørdag var det Åpen brannstasjon i Bamble, og mange fant veien dit. Den som var mest populær var uten tvil brannbamsen Bjørnis.

Både store og små kom til Åpen brannstasjon på Eik i Bamble i helgen. For de fleste var det stor stas å få sitte inne i en brannbil, bli med på kunnskapsløype eller prøve «å slukke» brann med vannslangen.

Barna fikk gratis is, og fikk kost seg med både vafler og saft. Vaflene var så populære at det måtte kjøpes inn mer vaffelrøre underveis – og opptil flere ganger.

Det som uten tvil var høydepunktet for de fleste barna, var å få hilse på brannbamsen Bjørnis. Han delte ut klemmer og hilste på alle som var tilstede. Noen av de ivrigste tilhengerne hadde til og med laget tegninger til brannbamsen.

Foto: Magdalena Mianowicz

Flere bilder fra brannstasjonen kan du se her