Unik stilling i Velferd lyses ut

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Etter tjue år som helsesykepleier for flyktninger i Bamble kommune, gir Grete Vardheim stafettpinnen videre.

- Det er en fantastisk jobb som har gitt meg mulighet til å bli kjent med mange ulike mennesker og kulturer, forteller den avtroppende helsesykepleieren. I løpet av høsten blir hun pensjonist, og nå skal hun bistå med å finne sin etterfølger.

Stillingsbeskrivelse og søknadsskjema finner du her

- Den som blir ansatt kan se frem til en variert og verdifull arbeidshverdag i nært samarbeid med andre kommunale tjenester, sier Grete.

Hun forteller at den som får jobben blir en viktig brikke i kommunens integreringsarbeid.

- Du er en av de første som kobles på når det kommer nye flyktninger til Bamble. Blant arbeidsoppgavene som følger, er kartlegging av fysisk og psykisk helse, undervisning, veiledning, bistand i søknadsprosesser og praktisk tilrettelegging for bruk av kommunale helsetjenester. Det er stor variasjon og gode muligheter for å forme sin egen stilling, sier helsesykepleieren.

Enestående jobb til rett person

- Denne spennende stillingen finnes det bare én av i Bamble kommune, så dette er en sjelden mulighet! Det sier avdelingslederen for Bamble helsestasjon, Anja Sævik Hallaråker.

Når hun nå skal finne rett person til å overta for Grete, står en initiativrik sykepleier med relevant videreutdanning og gode samarbeidsevner øverst på ønskelista.

- Vedkommende må være glad i mennesker og møte folk med tålmodighet, raushet og respekt. Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt, understreker Anja.

Den som tilsettes får arbeidsplass i splitter nye lokaler i «Knutepunktet» på Grasmyr. Der vil flere nære samarbeidspartnere flytte inn under samme tak i løpet av høsten 2022.

På bildet øverst: Grete Vardheim og Anja Sævik Hallaråker
Foto: CLA