Bamble-elever utmerket seg

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Disse tre elevene fra Bamble ungdomsskole utmerket seg under elevbedriftsmesterskapet. Vi gratulerer Alexander, Vincent og Mathias med prisen!

Elevene kom på 3. plass for Beste stand, til tross for hard konkurranse fra mange ungdomsskoleelever fra Vestfold og Telemark.

-Det var ganske moro. Vi tenkte ikke at vi skulle vinne noe, men vi vant på stand. Det var veldig overraskende, sier Alexander Rørholt.

- Det var kult. Vi hadde med oss produktet som var honningdrops og vi klarte å selge, sier Mathias Risnes.

-Det er veldig gøy. Jeg fikk lyst til å gjøre det en gang til, hvis man kan det, sier Vincent Holm Olsen.

-Det var gøy å snakke med folk og lage et eget produkt, forteller han.

Se video fra prisutdelingen her

Bamble Ungdomsskole var vertskap for «Ungt Entreprenørskap» i forrige uke.

- Vi har arrangert elevbedriftsmesterskap for Vestfold og Telemark, forteller rådgiver og ildsjel Knut Fjellvang i Bamble kommune.

Mer enn 30 forskjellige bedrifter var tilstede og det var også ungdomsskoleelever fra Rauland, Notodden, Sandefjord, Kragerø og mange skoler fra Grenland. Det var også rundt 20-25 dommere fra næringsliv, skole og fra politikken som stilte opp.

VIL SKAPE NYE GRÜNDERE: Tanker er jo å skape nye gründere sier Knut Fjellvang.

Skape gründere

-Tanker er jo å skape nye gründere, og å lære seg å presentere, oppføre seg, samarbeide, forteller han.

-Det er veldig stas. De legger jo litt prestisje i det, disse folka her. Det er mye lys og lyd og fyrverkeri og full fart, og så er det noen pengepremier og mye flotte ord så det er litt sånn Grand Prix stemning på prisutdelingen, sier han.

-De får priser for bærekraft, grønn fremtid, fremtidig entreprenørskap, beste bedrift, beste selger og beste stand, forteller han.

FIKK BLOMSTER: Knut Fjellvang som stod i bresjen for arrangementet og ble også satt pris på og takket fra scenen.

Foto: Magdalena Mianowicz