Bamble skal være synlig under Arendalsuka

Sist oppdatert: 03. august 2023

-Vi skal være til stede, profilere oss og være synlig, sier ordfører Hallgeir Kjeldal.

KLAR: Ordfører Hallgeir Kjeldal er klar for å være med på Arendalsuka og promotere Bamble. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Sammen for Grenland

I år skal Grenlandssamarbeidet som består av de seks kommunene; Bamble, Porsgrunn, Skien, Siljan, Drangedal og Kragerø, være til stede under Arendalsuka. Sammen med kommunene og Powered by Telemark skal kommunen vår med næringsavdelingen i spissen sørge for synlighet av Grenlandsregionen under arrangementet.

-Vi hadde stand i fjor og det var veldig vellykket, forteller Bambles ordfører.

Stort publikum

Hvert år fylles Arendal sentrum med rundt 200 stands og ca. 1700 arrangementer i fem dager i august. Arendalsuka er en nasjonal møteplass for næringsliv og politiske aktører som setter fokus på aktuelle utfordringer og problemstillinger.

-I år så tenker vi at det er naturlig å ha fokus på hvor viktig det er å skaffe kraft til både de virksomhetene som allerede er her, og de som vil komme, sier han.

Inviterer lokalt næringsliv

Nytt av året er at kommunen sammen med Bamble næringsforening inviterer lokale aktører fra næringslivet til å være med på en dagstur.

- Vi mener at Arendalsuka er viktig for næringslivet å være med på, sier ordføreren.

-Det vil bli arrangert transport den ene dagen, der vi legger opp til at de som ønsker det fra det lokale næringslivet har mulighet til å delta, forklarer han.

Har eget program

Målet er å benytte anledningen til å gjøre Bamble kommune synlig under arrangementet.

- Vi kommer til å ha en stand i Arendal. Vi skal ha et arrangement på dagen og et kveldsarrangement der vi inviterer alle som ønsker det til å komme og mingle. Jeg tror det kan bli veldig bra, sier Kjeldal.

Her kan du se programmet for Grenland

Hele programmet for Arendalsuka ser du her