Bassengtrening på Grasmyr

Sist oppdatert: 26. september 2023

Det som er godt for hjertet er godt for hjernen! Nå tilbyr vi lett bassengtrening med instruktør for alle godt voksne.

Fysisk aktivitet kan hjelpe deg til ha god funksjon og livskvalitet.

Aktivitet kan dempe noen symptomer ved demenssykdommen, og redusere risikoen for å falle ved å styrke muskler og bedre balansen.

Bamble kommune inviterer personer med demens/kognitiv svikt med ledsager, men er åpen for alle godt voksne som har lyst til lett bassengtrening med instruktør.

Oppstart: 8. september

Fredager fra 12.00 til 13.30

Deltakerne må betale kr. 60 pr gang. Ledsagere går gratis.

Det er ikke påmelding til dette, men ta gjerne kontakt med demenskoordinator Olaf på tlf. 904 76 456 hvis du har spørsmål.

Vi trenger frivillige

Det har vært overveldende mange som kan tenke seg å være med som frivillig i koret. Vi er også avhengige av litt hjelp under bassengtreningen. Det er ikke snakk om hver uke, men man må kunne stille hver annen eller tredje uke over tid. Dette er hyggelige og takknemlige oppdrag som gir mye tilbake! Vi sørger for opplæringen du trenger. Ta kontakt med demenskoordinator Olaf Moen på tlf 90476456 eller olaf.moen@bamble.kommune.no for en uforpliktende prat!

Velkommen!