Godt oppmøte på næringsfrokost

Sist oppdatert: 20. september 2023

50 personer kom på Næringsforeningens aller første frokostmøte i går som var arrangert for å samle næringslivet i Bamble.

VELLYKKET FROKOSTMØTE: Leder for Bamle næringsforening, Mette Lilleberg, var veldig godt fornøyd med oppmøtet på frokostmøtet. (Foto: Marius Frost)

Møtet var arrangert gjennom et samarbeid mellom Nav Bamble, næringsforeningen og næringsavdelingen i Bamble kommune

-Nav har alltid hatt to møter i året der de samler sine bedrifter, forteller næringsforeningens leder, Mette Lilleberg, som ikke ønsker å ta æren for møtet alene.

NAV-PRESENTASJON: Vidar Lager fra Nav hadde en presentasjon om hva Nav kan hjelpe til med. (Foto: Marius Frost)

Møteplass for næringslivet

Hun forteller at ønsket var å slå seg sammen og invitere til to felles frokostmøter i året for å få folk til å treffes. Få til en møteplass for næringslivet i Bamble. Hun er svært fornøyd med det første møtet.

-Det var veldig bra og jeg var gledelig overrasket over at det kom så mange, sier hun. Vi fikk hilst på mange som vi ikke har fått hilst på før, legger hun til.

85 medlemmer

Siden oppstarten av Bamble Næringsforening 1. april i år, har medlemstallene økt jevnt utover året. Per i dag har næringsforeningen 85 medlemmer – der de to siste meldte seg inn etter gårsdagens frokostmøtet.

- Dette nettverket er så viktig, og vi fikk to nye medlemmer i går. Kjempemorro, sier hun.

Hun fremhever også at næringsarbeidet i Bamble er styrket siden de nå arbeider tre personer mot samme mål. Næringssjef Hege Cecilie Timm Bjørnerud, næringskonsulent Martin Frost, og Mette Lilleberg i næringsforeningen.

Hun fremhever også Nav som er viktig i forhold til arbeidsmarkedet.

FOKUS PÅ NÆRINGSARBEID: Næringssjef Hege Cecilie Timm Bjørnerud fortalte om kommunens næringsarbeid. (Foto: Marius Frost)

Flere presentasjoner

I tillegg til frokost og mingling fikk næringsforeningens medlemmer påfyll i form av ulike presentasjoner:

• Bedriftsrådgiver i Telemark Næringshage, Linn Steen, fortalte om næringshagen og næringsprogrammet.

• Vidar Lager fra Nav snakket om" Hva kan Nav gjøre for deg - og hva kan du gjøre for Nav?

• Bamble næringsforening fortalte om dagens status i foreningen, og hadde gode samtaler med både gamle og nye bekjentskaper

• Næringssjef Hege Cecilie Timm Bjørnerud og næringskonsulent Marius Frost fortalte om tilskuddsordninger, arealplanen, Bambles første strategi og handlingsplan for næring, prosjektet på Skjerkøya og om Frier Vest og omdømmeprosjektet i Grenland.

ET STYRKET LAG: Næringskonsulent Marius Frost fortalte om kommunens arbeid. (Foto: Mette Lilleberg)