Grenland i fokus

Sist oppdatert: 16. august 2023

Bamble og Grenland vises frem under Arendalsuka. Debattene ser du her.

Foto: Marius Frost/ Hallgeir Kjeldal

Grenland er godt representert under Arendalsuka der fokuset er først og fremst å synliggjøre vår region.

I går deltok Bambles ordfører Hallgeir Kjeldal i en panelsamtale sammen med ordførere fra Skien, Porsgrunn, Drangedal og Kragerø. Fokuset var på vekst, utvikling og strategi i vårt område. Hvordan vi planlegger for vekst og hvordan vi sammen kan bygge bærekraftige samfunn i fremtiden.

I forbindelse med utfordringer som Grenland står overfor i tiden fremover ble flere spørsmål også løftet til politikere, næringsliv og ulike organisasjoner. Hvor og hvordan vil vi at prioriteringer og utvikling skal foregå, og hvordan sikrer vi tilgang på kraft, kompetanse og arealer, var noen av spørsmålene som ble stilt.

Her kan du se noen av debattene i opptak.

Møteplass Telemark

Hva skal vi bruke kraften til?

Flere debatter og mer informasjon får du her

Grenlandssamarbeidet består av seks kommuner; Bamble, Porsgrunn, Skien, Siljan, Drangedal og Kragerø. Sammen med Grenlandskommunene og Powered by Telemark er Bamble med næringsavdelingen i spissen med på å sette fokus på vår region under Arendalsuka,

Programmet for vår region ser du her

Se flere bilder fra Arendalsuka