Her er våre nye lærlinger

Sist oppdatert: 16. august 2023

I dag ble denne fine gjengen ønsket velkommen til Bamble kommune.

Foto: Hanne Hornsletten Brodén

Bakerst fra venstre: Henrik Nafstad Sandvei, Istahil Abdirahman Mohamud, Tuva Aurstad Næss, Leah Andrine Elvik Kristensen, Emilie Linea Gøthesen, Isabelle Riksfjord Lomsdal og Victora Våmartveit Kilen.

Foran fra venstre: Sunniva Tengesdal Hagen, Asrin Darsid, Meera Ghaley, Jailan Kheshman Jommo og Nathalie Krätzel Gundersen.

Startet læretiden

Tolv nye lærlinger deltok på dagens oppstartmøte på Halen gård. Her ble de møtt av HR- sjef Tommy Tronrud, OKOS Telemark (Opplæringskontoret for offentlig sektor i Telemark) og lærlingekoordinator Heidi Solstad Glittum. Instruktører og faglige ledere var også til stede.

Lærlingene startet i dag på en to års lærekontrakt der målet er et fagbrev på slutten av læretida. Ti av lærlingene er i helsearbeiderfaget og to er i barne- og ungdomsarbeiderfaget.

Vi ønsker lærlingene velkommen som nye kollegaer i Bamble kommune og ønsker lykke til med læretida!

OPPSTARTMØTET: Her blir lærlingene ønsket velkommen av HR-sjef Tommy Tronrud.