Lederskifte på Servicetorget

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Cathrine Sævik Krätzel begynner i sin nye jobb på mandag. Cato Idar Andersen takker for seg etter åtte år som avdelingsleder.

LEDERBYTTE: Cathrine Sævik Krätzel overtar som leder etter Cato Idar Andersen. ( Foto: Camilla Lindgren-Aspaas)

Takker for tilliten

Cathrine Sævik Krätzel blir ny avdelingsleder for Informasjon og samfunnskontakt i Bamble kommune. Hun vil få ansvaret for Servicetorget, Kommunikasjon og Politisk sekretariat.

-Jeg vil takke for tilliten og gleder meg veldig til å ta fatt på nye arbeidsoppgaver, og til å bli bedre kjent med alle som jobber i avdelingen, sier hun.

Cathrine kom fra Skien kommune til Bamble kommune i 2010, i det som den gang var Servicetorget og Politisk sekretariat. Hun har vært tilknyttet rådmann/kommunedirektør og politisk virksomhet, og har i flere år vært teamleder og valgansvarlig i politisk virksomhet. I dag er hun rådgiver i Strategisk styring og innovasjon.

Erfaren medarbeider og motivert leder

Hun har utdannelse innen kulturarbeid, engelsk, idéhistorie, markedsføring, offentlig administrasjon og ledelse.

-Vi ønsker en erfaren medarbeider og motivert leder velkommen i en avdeling med engasjerte og kompetente medarbeidere, og ønsker henne lykke til i ny jobb med spennende utfordringer i tiden fremover, sier kommunalsjef for Støtte og utvikling, Gunn Ellen Berg.

Takker for innsatsen

Samtidig ønsker kommunalsjefen å takke Cato Idar Andersen for hans innsats som avdelingsleder i kommunen gjennom åtte år.

-Cato har vist seg som en leder som både er utviklingsorientert og opptatt av å levere resultater. Han har fokus på sine medarbeidere og har skapt et godt arbeidsmiljø på Servicetorget. Vi ønsker ham lykke til i ny jobb, med nye og spennende utfordringer i tiden fremover, sier hun.

Cato Idar Andersen begynte som avdelingsleder på Service- og dokumentsenteret i 2014. Han har også vært bevillingsansvarlig i kommunen, noe som har inkludert alt av skjenkebevillinger, salgsbevillinger og serveringsbevillinger i tillegg til tobakkstilsynet.

Åtte flotte år

Før han kom til kommunen, hadde han til sammen 20 års erfaring fra Forsvaret. Nå takker han for seg i kommunen og ser frem til nye utfordringer i sin nye jobb.

-Tusen hjertelig takk for åtte flotte år i kommunen. Jeg har fått utviklet meg mye både som leder og saksbehandler, avslutter Cato. Han har sin siste arbeidsdag i kommunen i dag, fredag.