Stor åpningsfest på Knutepunktet

Sist oppdatert: 30. juni 2023

-Helt fantastisk at så mange ville komme, sier Anja Sævik Hallaråker om åpningsfesten på Knutepunktet.

Onsdag var det offisiell åpningsfest på Knutepunktet for ansatte, brukere og samarbeidspartnere, og mange ville være med på den feiringen. Det var nemlig fullt hus under åpningen.

-Det har vært så fantastisk! Vi har gledet oss sånn!  Det har vært så flott å kunne åpne senteret, sier Anja Sævik Hallaråker som representerer Knutepunktets arbeidskomité.

Startskuddet for fellesskapet

-Knutepunktet er jo tatt i bruk, men den offisielle åpningen er startskuddet for fellesskapet, sier hun.

Knutepunktet er det nye senteret for livsmestring og inkludering, og holder til i lokalene til den gamle ungdomsskolen som gjennomgikk en total forvandling og ble presentert i ny drakt i desember 2022.

Knutepunktet huser følgende tjenester:

Frisk Bris
Talenthuset

Voksenopplæringen
Flyktningtjenesten
Tirsdagsfjæra
BUP
Familieteamet
Helsestasjonen

En pangstart

Åpningen ble markert med taler og snorklipping av ordføreren. Underholdningen var det de ansatte og brukere som stod for selv.

Kommunens egen Gjermund Ulvang Hagen og ukrainske Maryna Bovt hadde flere musikkinnslag.

Husbandet Gøns N’ nevroses blåste nesten av taket på Knutepunktet med rockelåter og sørget for en pangstart for det nye inkluderingssenteret.

-Vi er veldig fornøyd med åpningen, med lokalene og med fellesskapet. Vi har tro på at vi sammen skal skape noe ekstra, mer enn det vi klarer å skape hver for oss. Det er ønsket vårt, avslutter Anja.

Flere bilder ser du her