Stor interesse på jobbmessen

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Mange unge og voksne fant veien til jobbmessen på Bamble videregående skole på onsdag.

Bildet (øverst): Det var stor pågang og mange interesserte ved standen til Bamble kommune på jobbmessen onsdag. (Foto: NAV Vestfold og Telemark)

Stor pågang

-Det har vært veldig gøy. Veldig mange mennesker, veldig mange unge mennesker og folk som er interessert i faget. Egentlig folk i alle aldersklasser, sier Emma Käiväräinen fra Miljøserviceavdelingen.

Ser du etter en jobb? Her kan du se alle ledige stillinger i Bamble kommune. Velkommen som jobbsøker! :)

Ledige jobber i Bamble kommune

At pågangen var stor merket de godt på kommunens egen stand.

-Det var veldig bra at det kom mange og at det var stort engasjement. Det var veldig mange innom standen vår som spurte om mye forskjellig, sier Katrine Høen Kristensen fra Miljøserviceavdelingen.

GØY: Emma Käiväräinen og Katrine Høen Kristensen fra Miljøserviceavdelingen var glad for å møte så mange interesserte jobbsøkere. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Engasjert ungdom

En som både snakket med mulige jobbsøkere, og med pressen som var til stede, var Venke Roligheten Reime. Hun er avdelingsleder i Velferd.

-Det var så givende. Det er så godt å se at det er mye ungdom som ønsker å jobbe, sier hun. Det var jo mange voksne der også, legger hun til.

-Og så er det så moro å møte folk ute, og ikke bare via en søknad, sier hun.

FILMET: Venke Roligheten Reime, avdelingsleder i Velferd snakket både med jobbsøkere og NRK som filmer her. ( Foto: Magdalena Mianowicz)

Tok turen fra Porsgrunn

To av de unge som kom til jobbmessen i Bamble var Ari og Yasiin. De hadde begge kommet hit fra Porsgrunn.

FORNØYD: Yasiin Mohammed og Ari Esfandyari var begge fornøyde med jobbtilbudene til unge på jobbmessen. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Ari Esfandyari (21) ønsker å finne en lærlingplass innen salg og service, og var glad for at han hadde kommet på jobbmessen.

-Det er ganske greit og mange muligheter, sier han.

-Tror du at du har funnet en lærlingplass her i dag?

-Ja, det tror jeg, svarer Ari.

Yasiin Mohammed (16) ser selv etter deltidsjobber, og var fornøyd at det var gode jobbtilbud til de unge.

-Jeg synes at det er bra at de tilbyr så mange jobber til ungdommer, og voksne også selvfølgelig, sier han.

FIN GJENG: Denne fine gjengen respresenterte Bamble kommune på jobbmessen onsdag. Fra venstre: Emma Käiväräinen og Katrine Høen Kristensen fra Miljøserviceavdelingen, Miljøarbeider Janne Moen Schrøder og Unni Lyngmyr fra Park. (Foto: Magdalena Mianowicz)