Utsalgsdag på Eik

Sist oppdatert: 30. juni 2023

Mandag 8. mai blir det utsalgsdag på gjenbruksmottaket på Eik gjenvinningsstasjon. Det blir bare den første i rekken…

GJENBRUKSMOTTAKET PÅ EIK: Det er fortsatt mulig å levere brukte ting på gjenbrukssentralen, men nå blir det også mulig å kjøpe noen av tingene for en rimelig penge. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Et tilbud til alle

-Det blir et tilbud til alle, sier daglig leder på Secundus gjenbruksbutikk, Kari Mette Ringdal Helle.

Gjenbruksmottaket tar imot det meste til hjemmet, og fritidsutstyr til hele familien. De sorterer det som kan brukes, maler og pusser opp møbler og reparerer sykler.

Til glede for flere

Frem til nå har det vært et populært sted for blant annet Flyktningtjenesten og andre avdelinger i kommunen som har hatt behov for møbler og utstyr, men nå vil det bli mulig for alle å kjøpe ting fra gjenbruksmottaket til en rimelig pris.

-Det hoper seg veldig opp og vi får inn mange fine ting som flere kan få glede av, sier Kari Mette.

Mandag 8. mai kl. 12.00 – 17.00 blir den første utsalgsdagen på Eik.

Deretter blir det fast utsalgsdag første mandagen i hver måned (med unntak av juli).

Det blir mulig å gå rundt i teltet og velge ut det en ønsker, og kjøpe det til en rimelig pris.

Velkommen til utsalgsdag på Eik

Se flere bilder her