Åpen dør hos ordføreren

Sist oppdatert: 02. april 2024

Hver mandag formiddag setter ordfører Jon Pieter Flølo av tid til innbyggere som ønsker å slå av en prat. Målet er å være tilgjengelig for befolkninga og sikre dialog.

- Det er viktig for meg å ha nærhet til innbyggerne og kjenne til hva som rører seg i kommunen vår. Bamblingene er fulle av kunnskap og forslag som det er verdt å lytte til, men det er også rom for å lufte frustrasjon eller bekymringer over kaffekoppen her på kontoret, sier Flølo.

Han understreker at dette er uformelle møter og ikke en arena for saksbehandling.

- Jeg håper å bidra til økt forståelse av kommunens arbeid, samtidig som jeg fungerer som ombudsmann for innbyggerne. På den måten skaper vi et inkluderende og åpent lokalsamfunn sammen, sier ordføreren.

Husk å avtale tid

Siden det er mange som ønsker en prat på ordførerens kontor, er det viktig å avtale tid før du kommer.

- Det er bare å ringe meg direkte på telefonnummer 91365047. Og selv om dette er et fast tilbud på mandager, fra klokken 08.30 til 12.00, så er jeg selvsagt fleksibel på tidspunkt, avslutter Flølo.