Babysvømming og bassengtrening for gravide

Sist oppdatert: 16. april 2024

Bamble svømmehall tilbyr nye kurs med snarlig oppstart. Meld deg på nå.

Babysvømming – Nybegynner

For babyer i alderen 3-12 måneder, sammen med foresatte. Babyen må veie minst fire kilo, og navlen må ha grodd. Hvis barnet er født for tidlig, regnes 3 måneder fra opprinnelig termindato.

Oppstart: Fredag 26. april 2024
Tid: 11.30-12.00
Varighet: 6 uker med 1 gang per uke – 30 min. per økt
Vanntemperatur: Minimum 32 grader
Pris per kurs: 1500 kr.

Babysvømming er lek og glede i vann for barn, der foresatte deltar aktivt i bassenget. Barnet tilegner seg grunnleggende egenskaper og blir trygg i vann sammen med foresatte. All aktivitet skal foregå på barnets premisser.

For mer informasjon og påmelding, send e-post til emilie.ahlgren.olsen@bamble.kommune.no

Babysvømming for viderekomne er allerede i gang

Bassengtrening for gravide

Trening i vann som er tilrettelagt for gravide. Fokuset varierer mellom kondisjon- og styrketrening, bekkenbunnstrening og mobilitet. Treningen foregår til musikk og er spesielt gunstig for gravide med rygg- og bekkenplager, siden vektløshet gir lav belastning på skjelettet.

Oppstart: Torsdag 2. mai 2024 / NB! Påmelding innen 29. april.
Tid: 14.00-15.00
Varighet: 7 økter, en gang per uke (Ikke kurs 9. mai/Kristi himmelfartsdag)
Vanntemperatur: Minimum 32 grader
Pris per kurs: 700 kr.

Påmelding på e-post til tamara.cvetkovic@bamble.kommune.no innen mandag 29. april. Påmeldingen til kurset er bindende og ubenyttede timer vil ikke bli refundert.

Les mer om Bamble svømmehall her