Kjøreforholdene påvirker tjenestene mandag 22.01.

Sist oppdatert: 21. januar 2024

Skolene holder stengt. Barnehagene har redusert tilbud og hjemmetjenesten prioriterer de som trenger det mest.

Det ble klart i kommunens beredskapsmøte søndag ettermiddag. Årsaken er væromslaget som skaper svært krevende forhold på veiene. Fylkeskommunen har innstilt all skoleskyss og Meteorologisk institutt ber folk vurdere å la bilen stå.

Skole og barnehage

Mandag blir det hjemmeundervisning for elevene i Bambleskolen. SFO holder stengt. Elever med foresatte som jobber med liv og helse, og som ikke får barnepass, vil få et eget tilbud.

De kommunale barnehagene holder åpent fra klokken 08.00. Det oppfordres til at alle som har mulighet, og som ikke jobber med ivaretakelse av liv og helse, holder barna hjemme.

Mer informasjon er sendt direkte til foresatte.

Velferdstjenester

Dagtilbudet på Helsehuset og Falkåsen avlyses. Brukere av hjemmetjenesten må belage seg på noen forsinkelser. Hvis oppdrag må avlyses vil de det gjelder få beskjed.

Vann, vei og avløp

Det er lite hensiktsmessig å strø på veiene så lenge det regner, men så snart været tillater det vil veiene strøs der det er behov for det. I mellomtiden prioriterer Bamble kommune å salte og åpne kritiske vannveier som kan ta unna de varslede vannmengdene.

Vi oppfordrer alle som må ut til å ferdes varsomt på glatte veier og fortau!