Takker for seg på Servicetorget

Sist oppdatert: 28. juni 2024

Hanne Gusfre er et velkjent ansikt for kommunens innbyggere, og har vært med siden Servicetorget åpnet for første gang. I dag hadde hun sin siste dag på jobb.

FORLATER SERVICETORGET: Hanne Gusfre skal nå nyte livet som pensjonist. (Foto: Magdalena Mianowicz)

Vært med fra starten

-Det føles veldig rart, da. Godt og rart, sier Hanne.

Hun har vært med helt siden oppstarten av Servicetorget i desember 2001.

-Det var veldig artig, sier hun.

-Vi som ble ansatt måtte gjennom en intervjurunde, en personlighetstest for å se om vi var egnet til å drive Servicetorget. Vi skulle være åpne og imøtekommende, forteller hun.

-Vi ble satt sammen fra forskjellige enheter i kommunen, og var faktisk totalt ni personer.

Hanne har arbeidet i kommunen i totalt 30 år. I mange år jobbet hun i barnehage og deretter som lærer på Herre skole i to år. Så ble hun en del av Servicetorget.

-Det var veldig spennende, husker hun.

ANSIKTET UTAD: Her på Servicetorget på rådhuset har Hanne Gusfre ønsket innbyggerne velkommen i 23 år.

Det første møtepunktet

De ansatte på Servicetorget var med på omvisning i kommunen for å bli kjent, og hadde opplæring med eksterne forelesere. Hun husker likevel at de var litt ekstra spent før åpningen av Servicetorget.

-Vi grua oss veldig til å åpne, da. Vi lurte på hva folk kom til å spørre oss om, forteller hun. Det gikk heldigvis veldig bra. Vi var en veldig fin gjeng.

Målet med Servicetorget var å kunne yte bedre service først og fremst til innbyggerne.

-Vi hadde et slagord som var ett telefonnummer, én dør, forteller hun. Vi skulle være det første møtepunktet for alle kommunens innbyggere.

Servicetorget hjalp til med enkel saksbehandling allerede fra begynnelsen.

Lav terskel for å få hjelp

-Vi måtte derfor kunne litt om mye, og der det stoppet opp så henviste vi til de ulike fagområdene. Vi hadde kontakt med alle enhetene for å forsikre oss om at vi fortsatt kunne utføre disse tjenestene og at vi gjorde det på en grei måte, forklarer hun.

Jobben på Servicetorget er svært allsidig med svært mange ulike henvendelser. Med lengst fartstid på Servicetorget har Hanne opparbeidet seg veldig mye kunnskap om kommunens tjenester.

-Det skal være lav terskel for å komme inn til kommunen, og få litt hjelp. Det er noe som jeg ønsker at Servicetorget fortsatt skal være, sier Hanne.

-Det beste med jobben har vært å møte alle kommunens innbyggere og klare å hjelpe de med det de trenger hjelp til. Det har vært mest givende.

Mange å takke

Nå venter en ny tilværelse som pensjonist.

-Jeg vil savne den daglige kontakten med alle de som kommer innom.

- Jeg vil gjerne takke alle som har kommet innom Servicetorget for å snakke med oss og for å få hjelp. Jeg håper at de fortsatt kan komme hit og få den hjelpen de trenger og føle seg ivaretatt, sier Hanne.

-Så vil jeg takke alle nære kollegaer for alle de årene, avslutter hun.

TRIVDES I JOBBEN: Det beste med jobben har vært å møte alle kommunens innbyggere og klare å hjelpe de med det de trenger hjelp til.