Velkommen til Brannbakken

Sist oppdatert: 19. januar 2024

Mange gode krefter har jobbet sammen om å etablere ny skøytebane ved Brannbakken på Stathelle.

Det er Eik-Korsalen Velforeninger som er engasjerte initiativtakere til stadig oppgradering av området. Denne gangen er ny skøytebane muliggjort med solid dugnadsinnsats, nærmiljømidler fra Bamble kommune og tilskudd fra Sparebankstiftelsen Skagerrak.

Leder i Øvre Eik-Korsalen Velforening, Erna Flattum Berg, forteller at skøytebanen kom på plass i rekordfart høsten 2023, takket være godt samarbeid mellom de ovennevnte.

Forrige helg var det offisiell åpning med ordfører Jon Pieter Flølo til stede, gratis servering, lek og moro. I tillegg til akebakke og skøytebane, er det de siste årene etablert grillhytte, benker og bålpanner i området. En super møteplass for nærmiljøet og et flott utfluktsmål for hele familien. Her er alle velkommen!