Nustad gård dag og aktivitetssenter

Besøksadresse:     Nustadveien 4, 3970 LANGESUND

Postadresse:         Bamble kommune, Helse og Omsorg, postboks 80, 3993 Langesund

Telefon:                  35 97 29 22

Avdelingsleder      Torstein Berbom - 97058578

Nustad gård er et dagaktivitetssenter for voksne personer med forskjellige funksjonshemminger. For tiden har vi tilbud til 16 personer.

Dagsenteret skal være et arbeids- og aktivitetssenter med rom for positiv utvikling for hver enkelt. Individuell tilrettelegging skal gi mulighet for læring og mestring av oppgaver, med bistand etter behov. Fysisk trening er vektlagt.

Av aktiviteter kan nevnes: Vedproduksjon, snekkerarbeider, dyrking og bearbeiding av urter og bær, diverse håndarbeid, og tennrørproduksjon.  Vi har også fokus på fysisk aktivitet og opplevelser gjennom blant annet Bading i Badeparken, turer i nærmiljøet og fiske/friluftsliv. Enkelte aktiviteter følger årstidene.

Utsalgssteder for våre produkter:

Det er mulig å handle produkter direkte hos oss på hverdager. ml. 12:00 og 15:00.

Vi har også enkelte varer tilgjengelig på rådhusets servicetorg og et godt samarbeid med Langesund Landhandel.

Vi arrangerer en egen Julemesse på Rådhuset første uke i desember og deltar på enkelte markeder i Langesund.

Vedbestilling

Vi har stor etterspørsel på ved, og en begrenset produksjon. Vi opererer derfor med forhåndsbestilling og «venteliste» på ved. Ta kontakt med oss for bestilling på tlf: 35 97 29 22

Priser på ved 2024: Bjørkeved i sekk (60 l) kr. 120,-

Sist oppdatert: 22. desember 2023