Endringer i koronatilbud

Sist oppdatert: 15. desember 2022

Fra og med mandag 2. mai 2022, stenger informasjonstelefonene for koronatest- og vaksinering i Bamble. Testing vil skje i samarbeid med Porsgrunn.

NB! Noe av informasjonen kan være utdatert. Se oppdatert info på denne siden

Om videre vaksinering

De som skal ta koronavaksine i Bamble fremover, kan møte uten timebestilling på gamle Langesund ungdomsskole, torsdager kl. 15.00-17.00. Vi tilbyr Pfizer, Moderna og Novaxovid.

Barnedoser (5-11 år) settes i Porsgrunn kommune.

Du finner svar på alt om koronavaksine, koronapass, utenlandsreiser mm. på HelseNorge

Koronatesting

Bamble og Porsgrunn skal samarbeide om koronatesting av innbyggerne fremover. De som kan komme og teste seg, er folk med luftveissymptomer som ikke har 3 vaksinedoser.

Vi gjør oppmerksom på at kommunene ikke tilbyr test for innreise til andre land.  Da må du henvende deg til privat aktør for å få test og attest. Eksempel på private aktører er E2 Helse og Drop-in-legene

Testing foregår i Bamble på tirsdager og Porsgrunn fredager. Det er ingen timebestilling, bare møt opp på foretrukket teststed innenfor åpningstid.

Begges steder tilbys både PCR og hurtigtest.

Teststasjonen i Bamble
Adresse: HP. Jacobsensgate 10, 3970 Langesund (tidl. Langesund ungdomsskole) Åpningstid: Tirsdager 09.30-13.00

Testsenteret i Porsgrunn
Adresse: Jønholt Terrasse 30, 3922 Porsgrunn
Åpningstid: Fredager 09.30-13.00

NB! For Bambles innbyggere vil hurtigtester til hjemmebruk fortsatt være tilgjengelig på Servicetorget inntil videre.