Nasjonal anerkjennelse til Frisk Bris

Sist oppdatert: 30. juni 2023

I en ny rapport fra Likestillings- og mangfoldsutvalget, trekkes Frisk Bris fram som foregangsfigur på inkluderingsområdet.

- Det er veldig moro at vi og Bamble kommune er nevnt som et godt eksempel flere steder i rapporten, sier Frisk Bris-leder Henning Weider.

- Vi er opptatt av å se mennesket i et helhetsperspektiv, og jobber tett på og tverrfaglig for å hjelpe folk med å nå sine mål. Det er samarbeidet mellom kommunen, NAV Bamble og Sykehuset Telemark som gjør dette mulig, fortsetter han.

I rapporten høster Frisk Bris mye ros for nettopp denne arbeidsmetoden. Effekten av samarbeid på tvers av fag og etater trekkes frem som et eksempel til etterfølgelse.

- Klart vi er litt stolte nå! smiler Henning. Han og resten av Frisk Bris-gjengen hviler likevel ikke på laurbæra.

- Nei, nå må vi bruke denne anerkjennelsen i vårt videre arbeid med å utvikle tjenester som virkelig fungerer!

Lurer du på hva Frisk Bris kan gjøre for deg? Les mer her

Hele rapporten kan leses på regjeringens nettside: På høy tid – Realisering av funksjonshindredes rettigheter

Også Keops i Porsgrunn og opplæringskontoret Oktav i Vestfold og Telemark trekkes frem som gode eksempler i rapporten.