Befaring på nye Flesberg Ungdomsskole

SvømmehallRepresentanter fra Bamble kommune og Framtidas ungdomsskole var fredag 24.05.19 på befaring til nye Flesberg Ungdomsskole i Flesberg kommune – Lampeland. Prosjektet i Flesberg har fått navnet «Skattekista». Det er et flott og spennende bygg som nå reiser seg og nærmer seg ferdigstillelse. Bygningsmassen består av en 1-10 skole samt ny idrettshall og svømmehall. Hele skoleanlegget bygges i massivtre, noe som gir et behagelig inneklima og en svært god atmosfære. Valg at massivtre som bygningsmateriale gir samtidig et svært redusert klimafotavtrykk.  Også her som i Bamble er det Spinn Arkitekter som har tegnet skolen og Backe Stor-Oslo er valgt som entreprenør. Nye Flesberg ungdomsskole skal være klart til skolestart, så fortsatt er det stor aktivitet på byggeplass.

Skolen fremstår som moderne og innbydende med store vindusflater som sikrer mye dagslys. Arealene er store og fleksible. Dvs at de kan deles av etter ulike gruppestørrelser. Skolen, idrettshall og svømmehall utgjør hver sin del av samme bygg, noe som bidrar til at interne bevegelsesmønstre  blir oversiktlige og effektive. Midt i skolen finner vi skolens hjerte med kunnskapstrapp,  bibliotek og scene. Her vil det foregå mye aktivitet også på ettermiddager og kveld.

Elever, ansatte og innbyggere i Flesberg kan glede seg til skolestart og åpning av et nytt, spennende skolebygg.